Sisena sessió (20-3-2019)
Ens vam endinsar en un text sobre traginers i vam descobrir expressions com “no deixar de petja”, “morir fora teulada’ i mots com “malvestat”, “trontoll”, “engavanyar”, etc… Vam ser conscients que el món que ens envolta també genera frases fetes i vam trobar-ne algunes com “tenir un fill de penal”, “estar fora de joc”, “fer-li un gol a algú”, “tenir el disc dur ple” o “canvi de xip”. Bona experiència de comunicació i de consciència dels parlants de català.
Cinquena sessió (20-3-2019)
S’incorporen nous participants, cosa que fa enriquir el projecte i evidencia el benefici que pot tenir per a col·lectius ben diversos. A més dels alumnes de cursos alts del Consorci per a la Normalització Lingüística, també pot ser profitós pel professorat de primària, secundària i d’adults, per a professionals amb atenció directa als usuraris (metges, infermeres, jutges i advocats, serveis d’atenció al públic, etc.) i, en definitiva, per a tothom amb voluntat de dignificar la nostra llengua.
Quarta sessió (13-3-2019)
Es continua aprofundint en mots d’ús habitual dels quals coneixem poc el seu significat etimològic i s’introdueixen escenaris on la parla del català exigeix un registre i un vocabulari més específic.
Tercera sessió (6-3-2019)
S’ha iniciat un exercici nou: la redacció, a casa i de manera lliure, de definicions de mots encreuats, sota el títol Definició, creació i complicitat. Cada dimecres comentarem algunes definicions, les que cadascú consideri dignes de comentar. És un exercici de creativitat lingüística i de comentari textual.
Segona sessió (27-2-2019)
En la segona sessió s’han incorporat dues noves persones. Hem tret el nas pel món de la cuina i hem comentat lèxic, frases fetes… Tothom tenia superats els “rellenos”, les “bandejes”, els “rodillos” i els “calentadors”. Però no teníem tan clar allò d””amassar” i el “sosso”. Optimot i DIEC amunt i avall. Hem sabut que a Mallorca diuen trempar en lloc d’amanir… Un plaer de comunicació.
Primera sessió (20-2-2019)
Hem buscat maneres de dir ‘ple’ i n’hem trobat algunes: botit, curull, atapeït, replè i a vessar. Hem comentat que és molt pràctic tenir al mòbil el diccionari del DIEC per consultar-lo en qualsevol moment. També hem vist la diferència entre fàstic i fastig: el fàstic és angúnia davant d’una cosa desagradable i el fastig és cansament davant d’una cosa monòtona, pesada. Ens ho hem passat d’allò més bé.