El passat dissabte 6 de juny es va celebrar, per quart any consecutiu, la Trobada d’Organitzadors del Correllengua.
Al llarg de la jornada es van donar a conèixer les principals novetats del Correllengua 2015. D’una banda, enguany la CAL tornarà a promocionar el Correllengua en el marc de l’escola. Per fer-ho, ha dissenyat un seguit d’activitats perquè els alumnes treballin la llengua, juguin amb ella i coneguin, a més, la vida i l’obra d’Ovidi Montllor. Tot plegat, amb la voluntat de fer-los partícips del moviment. Properament es farà una distribució massiva dels materials als centres d’infantil, primària, secundària i educació postobligatòria del país, i es treballarà conjuntament amb els organitzadors locals per crear complicitats amb els educadors i educadores.
D’altra banda, un cop quedi constituït el nou mapa consistorial, es farà una campanya perquè els ajuntaments de la nació s’adhereixin al Correllengua a través de la Moció de Suport.
Finalment, enguany s’engegarà un concurs fotogràfic del Correllengua. Del 4 de juliol al 7 de novembre, els participants podran publicar fotografies a través d’Instagram. Totes les imatges es difondran a través del web i les xarxes socials de la CAL, i s’afegiran al Mapa del Correllengua 2015. Aquelles que rebin més votacions dels usuaris d’Instagram seran seleccionades per formar part d’una exposició gràfica itinerant. Tot plegat, amb l’objectiu d’il·lustrar la vitalitat del moviment arreu del país.
A més de presentar totes aquestes novetats, els assistents a la trobada van conèixer diverses iniciatives que s’impulsen al territori en el marc del Correllengua, així com les claus d’èxit per aconseguir complicitats amb els diferents agents socials: escoles, entitats de cultura popular i tradicional, comerços, ajuntaments…
En definitiva, una jornada de treball força fructífera i engrescadora per fer que el Correllengua sigui, un any més, la mobilització en favor de la llengua i la cultura més important del país!
Pots veure la resta de fotografies de la jornada a la galeria d’imatges.