Segons l’estudi de valoració que ha realitzat l’Equip Gestor del “xerrem junts” per tancar el curs, des d’octubre del 2017 fins al mes de juny del 2018, més de 1.000 persones han participat en les sessions de conversa en català que impulsa la CAL i, d’acord amb les previsions de creixement del projecte, es preveu que a finals d’any el nombre d’assistents arribi a 1.600.
L’estudi també mostra l’alta implicació de les dones, que representen el 86,6% de les persones que han participat en el projecte. Una altra dada que també és significativa és el percentatge d’atenció a les persones migrades, amb un 44,6% de participants nouvinguts recents, tot i que si ens aturem a analitzar les dades per metodologies (“xerrem” i “junts”), trobem diferències importants (vegeu gràfic). També passa una cosa semblant amb l’edat dels xerraires, ja que les diverses franges d’edat estan força equilibrades:
Més d’un 60% de les 164 persones voluntàries que han guiat grups de conversa conclouen que les persones que han assistit amb regularitat a les seves sessions, tants als grups “xerrem” com als “junts”, han avançat bastant en coneixement del català, d’acord amb el seu nivell de partida. En canvi, el voluntariat del “xerrem” considera majoritàriament que el col·lectiu humà dels seus grups està molt cohesionat, mentre que el voluntariat del “junts” considera que només ho està bastant.
Les valoracions han estat recollides a través d’una enquesta als guies dels grups que aquest any ha comptat amb més del 90% de participació. Es tracta d’una dada excepcional si es compara amb la d’anys anteriors, propera al 50%. Per aquesta raó, tant per la intervenció assolida en la valoració de grups com per la veracitat i l’abundància d’informació recol·lectada, l’Equip Gestor del “xerrem junts” vol agrair a totes les persones que han dedicat el seu temps a fer-la possible. Gràcies a aquest esforç es disposa d’una fotografia real d’allò que és i representa en l’actualitat el “xerrem junts”.
Feu clic sobre la imatge per descarregar i llegir l’estudi complet