Dimecres 22 de febrer vam celebrar la segona Aula Oberta Virtual del curs 2022-2023, l’espai de formació i intercanvi d’experiències en la dinamització de grups de conversa en català que la CAL posa a disposició dels voluntaris del projecte Xerrem Junts.
Un total de 13 guies van poder reflexionar sobre com podem orientar als xerraires perquè practiquin el català més enllà de les sessions del Xerrem Junts, el tema al qual estava dedicada l’Aula Oberta en aquesta ocasió.
Els guies van presentar-se i van explicar com era l’assistència de xerraires als seus grups de conversa, que sol ser irregular. No obstant això, la majoria dels guies que van participar a la trobada tenen grups ja força estables. Com a novetat, dos dels guies que estan dinamitzant les sessions en línia del nou projecte Xerrem Amèrica, variant del Xerrem Junts que va començar el mes de gener d’enguany, van assistir a la sessió totintercanviant la seva experiència i punt de vista amb la resta de persones voluntàries.
Alguns dels guies van apuntar la dificultat de sortir amb els xerraires de l’espai on es troben normalment, especialment els que tenen xerraires de més edat. L’exemple dels grups “rondaires” pot inspirar als guies a assolir aquest objectiu.
Altres van comentar que ja estan començant a redactar els seus microrelats per presentar-se a la nova edició del Concurs de Microrelats 2023. Una de les dues categories del certamen està dedicada exclusivament als xerraires (usuaris) del Xerrem Junts, fent que les sessions de conversa siguin l’espai idoni per preparar els microrelats amb l’ajuda dels guies.
En general, els guies van rebre positivament els suggeriments que en Jordi Esteban, director del projecte, va fer per animar als xerraires a parlar català entre sessions. A més, van fer altres propostes de collita pròpia per aconseguir-ho.