El pròxim dilluns 19 de febrer, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Llengua Materna (21 de febrer), se celebrarà a dos quarts de set de la tarda a l’Auditori Cotxeres de Sants una nova edició del recital poètic A tota veu.
L’acte, organitzat per Òmnium Cultural de Sants-Montjuïc, compta amb la col·laboració de la CAL i d’altres entitats. Es tracta d’un esdeveniment que té com a principal finalitat fer del català llengua comuna en un context de reconeixement del pluralisme lingüístic a Catalunya.
La dinàmica de l’activitat funciona de la següent manera. Setmanes abans de la celebració del recital, es forma una parella entre una persona catalanoparlant i una altra que no ho és. La primera ha d’aprendre a recitar un poema escrit en una altra llengua, mentre que la segona ha d’explicar en català el significat de l’obra i el motiu pel qual l’ha triat.
Per assolir aquest objectiu, és necessari un treball de cooperació previ entre ambdós participants que han de fer a la vegada de mestres i d’alumnes. S’han de posar en el lloc de l’altre per ajudar-lo en les dificultats que suposa parlar una nova llengua.
L’acte de dilluns 19 de febrer se celebrarà a la zona de les graderies de l’Auditori Cotxeres de Sants i durarà aproximadament una hora i mitja. Tothom hi està convidat. A part de la recitació de poemes, el públic assistent també podrà gaudir amb un tastet de música internacional i actuacions en directe. A més, el director del projecte Xerrem Junts, Jordi Esteban, clourà l’acte amb un parlament.
Com en les darreres edicions, entre la dotzena de parelles que explicaran i recitaran poemes, hi haurà xerraires dels grups de conversa de la CAL que es troben setmanalment al districte de Sants-Montjuïc.
A part, altres de les entitats col·laboradores són el Consorci per a la Normalització Lingüística i el Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta. Aquests últims hi participen amb el projecte “Aprenem compartint”, destinat a millorar l’aprenentatge, les actituds i la motivació de l’alumnat del territori.